Kiedy zacząć działać PR-owo?

Pytanie o to, kiedy zacząć działać PR-owo słyszę najczęściej.

Zaczynam na Siła PR cykl wpisów, które będą odpowiadać na najczęściej zadawane mi pytania. Jeśli chciałabyś o coś zapytać daj mi znać i wyślij maila ze swoim pytaniem: kinga@silapr.pl

Wracajmy do dzisiejszego pytania o to, kiedy jest najlepszy moment na start PRomowania. Odpowiedź na nie jest bardzo prosta, ale też i nie do końca oczywista. Większość specjalistów (i ja też) powie Ci, że im wcześniej zaczniesz działać PR-owo, tym lepiej dla Twojego biznesu. Musisz pamiętać, że PR to nie jest sprint. To raczej maraton i jak to przy długofalowym wysiłku, efekty będziesz widzieć dopiero po jakimś czasie. To akurat jest proste: nie zbudujesz rozpoznawalności marki i jej pozycji rynkowej w ciągu tygodnia, czy nawet miesiąca.

Jednak wczesny start nie oznacza, że działasz na ślepo i bez fundamentów. Kiedy w swojej grupie na FB wspomniałam, że w najbliższych tygodniach ruszy mój 3-miesięczny program Zostań Królową PR, od razu posypały się o niego pytania. Jedno z nich dotyczyło tego, czy to dobry kurs dla kogoś, kto dopiero tworzy tożsamość swojej marki i kierunki rozwoju biznesu. Bo przecież wiadomo, że im wcześniej działamy PR-owo, tym lepiej. Otóż w tym przypadku nie.

Jeżeli nie wiesz, w jaką stronę chcesz iść ze swoim biznesem. Jak ma się rozwijać i jakie cele osiągać, to najwet najlepszy i najbardziej dopracowany plan PR nie zadziała. Pamiętaj, że działania PR dopasowujemy do biznesu, nigdy na odwrót. Dlatego jeśli pytasz, kiedy zaczynać działania PR-owe, odpowiadam: wtedy, kiedy już masz cele biznesowe.  Bo to do nich dobudujesz cele komunikacyjne, dzięki którym zbudujesz świetny i trwały wizerunek i rozpoznawalność marki.

Już za tydzień odpowiedź na pytanie: jak się PRomować, żeby nie wyskakiwać ludziom z lodówki? Żeby nie uznali, że przesadzam?

Nie chcesz przegapić? Wyślij maila do mnie na: kinga@silapr.pl w tytule wpisując “TAK”, a ja dam Ci znać, że nowy artykuł już jest na stronie!