Po co Ci cel?

Cel. Niby to takie oczywiste, że trzeba go sobie określić kiedy ustalasz plan działania. No bo przecież musisz wiedzieć dokąd idziesz i co chcesz osiągnąć. Tylko czy na pewno to jest aż tak proste?

Często, kiedy zaczynam rozmowę z kimś, kto na przykład jest bardzo aktywny w social media, widzę, że prowadzi aktywną komunikację, reklamuje swoje produkty czy usługi – pytam, o to jaki ma cel? I wiesz co? Równie często okazuje się, że odpowiedź wcale nie jest taka prosta i automatyczna.

O ile przedsiębiorcy wiedzą, jakie mają cele sprzedażowe, czy marketingowe, o tyle pytani o cele wizerunkowe, komunikacyjne, najczęściej odpowiadają: no, chcę być rozpoznawalna.

Wtedy znowu ja wchodzę w rolę dentysty z nieprzyjemnym wiertłem w dłoni i dopytuję: OK, a z czego chcesz być znana? Z czym kojarzona? Jak zestawiana na tle konkurencji? Bo wiesz, wcale nie chodzi o to, żebyś była znana z tego, że jesteś znana (o ile nie jesteś celebrytką żyjącą z chodzenia na imprezy).

  Nie wierz też w to bzdurne powiedzenie, że nieważne jak, byle mówili. To największy bullshit PR-owy jaki ludziom udało się wypromować i na pewno nie zbliża Cię do celu.

Zanim zaczniesz działać reklamowo i wizerunkowo, odpowiedz sobie na pytanie: Jaki mam cel? PO CO i JAK moja marka ma być rozpoznawalna.

O tym, jak ustalać cele komunikacji i dopasować do nich sposoby działania, które zapewnią Ci stabilny wizerunek całkiem sporo mówię w moim programie 14 do skutecznego planu PRomowania biznesu i marki. Kupisz go tutaj tylko do 22 września. Nie przegap!