Życzenia świąteczne w biznesie

Życzenia świąteczne w biznesie – składać czy nie? Oto jest pytanie! Od razu też pojawia się drugie – jeśli składać, to jak?

Obserwując dyskusje wokół różnych świąt i okazji, widzę, że skupiają się one głównie wokół tego jak mają wyglądać. Jak zaprojektować firmową kartkę. Plus czasem, jaki gift firmowy z okazji świąt przygotować dla klientów. Innymi słowy, chcemy dobrze wypaść przed klientami. Oczywiście, pokazując również, że o nich pamiętamy i ich doceniamy.

Tymczasem, życzenia świąteczne są ważnym elementem wizerunkowym. Warto, abyś też wzięła to pod uwagę.

Napisać fajny tekst świąteczny wcale nie jest łatwo.

Bo przecież, nie chcemy się powtarzać, czy wysyłać tych samych fraz każdego roku. Ostatnio, znajoma zapytała mnie, czy uwzględniać w życzeniach dla klientów odniesienia religijne i rodzinne. Hmm, łał, byłam pod wrażeniem, że w ogóle o tym pomyślała, bo to jednak rzadka refleksja.

Wiem, że święta z samej natury rzeczy mają charakter religijny. Warto jednak pamiętać, że wśród klientów możesz mieć (i pewnie masz) osoby z bardzo różnych środowisk, z bardzo różnymi przekonaniami. Dla niektórych okres świąteczny może być po prostu okazją do urlopu. Weź to pod uwagę przesyłając życzenia.

Jak napisać fajne życzenia?

  • Nie przesadzaj z odniesieniami do “czasu rodzinnego” – nigdy nie wiesz, jaką sytuację ma Twój klient.
  • Uwaga na mocno religijne sformułowania typu “życzę błogosławieństw”.
  • Postaraj się, aby Twój tekst był spersonalizowany i nawiązywał do tego czym zajmujesz się w pracy.
  • Zawsze dobrym rozwiązaniem jest odrobina humoru (możesz nawiązać do jakiegoś śmiesznego wydarzenia w Twojej firmie).

 Po przerwie, do sklepu wróciła możliwość umówienia się ze mną na konsultację. Chcesz porozmawiać o swoim biznesie? Daj znać!