Narzędziownik promocji marki

Narzędziownik – dzisiaj mam dla Ciebie zestawienie kilku narzędzi, których używam codziennie w swojej pracy. Często dostaję właśnie pytania o to, z jakich aplikacji i programów korzystam. Półżartem odpowiadam, że najczęściej w pracy wykorzystuję swój mózg i żadna aplikacja nie może się z nim równać.

Bo też prawda jest taka, że w pracy osoby odpowiedzialnej za wizerunek marki liczy się kilka cech.  Są wśród nich: spostrzegawczość, umiejętność analizy, łatwość nawiązywania relacji i cierpliwość (oj tak, to chyba najbardziej).

Jednak dzisiaj zebrałam w jednym wpisie te narzędzia, które wspierają mój mózg w codziennej pracy 🙂

Zapraszam Cię więc – mój narzędziownik czeka.

1. Word i Power Point

Tak, to są dwa programy najczęściej przeze mnie używane. Przygotowuję w nich materiały dla prasy, informacje prasowe, prezentacje w formie filmów (wystarczy prezentację zapisać jako “plik video) i oferty dla klientów.

2. Excel

Mój kolejny ulubiony kolega 😉 którego wykorzystuję do przygotowania bardziej skomplikowanych i rozbudowanych harmonogramów. Nic nie sprawdza mi się lepiej, kiedy mam do rozpisania krok po kroku działania na najbliższe 3 czy 6 miesięcy. Excel rządzi!

3. Kalendarz Google

Do rozpisania codziennych zadań, koniecznie zsychronizowany z kalendarzem w telefonie.

4. Trello

Niby narzędzie do zarządzania projektami w zespole, ale nawet jeśli pracuję sama nad jakimś projektem, lubię układ kafelków w Trello i to, że wszystko ładnie widać, co po kolei mam do zrobienia.

5. Canva (of kors) i Crello

Canvy chyba nie muszę za bardzo przedstawiać, bo mam wrażenie, że wszyscy już jej używają, Dlatego od czasu do czasu lubię sięgnąć po mniej “oklepane” grafiki i korzystam z Crello – równie intuicyjne i fajne w obsłudze.

6. Clou

Ta aplikacja Agory to doskonałe narzędzie usprawniające codzienną prasówkę. Jeśli nie masz abonamentu do bieżących wydań Gazety Wyborczej, w Clou znajdziesz codziennie dawkę najfajniejszych, wyselekcjonowanych tekstów. Polecam ku inspiracji i w poszukiwaniu ciekawych tematów.

7. Prasówka

Codzienna prasówka powinna być tak oczywista dla każdego zarządzającego wizerunkiem marki, jak wypicie porannej kawy. Nie używam tutaj żadnej aplikacji do przeglądania nagłówków, po prostu mam listę mediów, do których codziennie zaglądam. Oprócz dużych tytułów typu WP.pl, Gazeta Wyborcza, czy Natemat, czytam też media branżowe z obszaru działań moich klientów. Jako prasówkę traktuję też codzienne przejrzenie feedu na Linkedin – zawsze ktoś udostępnia ciekawe artykuły, które warto przeczytać.

Na liście moich mediów są też branżowe Prowly Magazine i Social Media Today.

Zachęcam, żeby tworzyć własne listy mediów, które regularnie sprawdzasz, żeby być na bieżąco z branżą i światem 🙂

8. Monitoring

Monitoring mediów przydaje się nie tylko wtedy kiedy wysyłasz już informacje do dziennikarzy i sprawdzasz, czy coś zostało opublikowane. Odpowiednio ustawione hasła ułatwiają też znalezienie kontekstu dla swojej marki, czy znalezienie pomysłu na nowe wpisy w social media. Są to rozwiązania płatne. Ja korzystam/ korzystałam z kilku i właściwie nie mam ulubionych, więc nic konkretnie nie będę polecać. Warto skorzystać z bezpłatnych triali i sprawdzić, które odpowiada Ci najbardziej.

Oczywiście ta lista nie wyczerpuje narzędzi, z jakich korzystam. Chciałam pokazać Ci, jakich używam najczęściej i wskazać, że nie ma nic skomplikowanego w profesjonalnym dbaniu o wizerunek – nawet najmniejszej – marki. Ty też możesz!